مقالات

پمپ هیدون چیست ؟

بهترین دستگاه تصفیه آب خانگی، پمپ هیدون

پمپ هیدون چیست

پمپ هیدون در دستگاه‌های تصفیه اسمز معکوس تعبیه شده است که وظیفه بالا بردن فشار اّب را برعهده دارد، تا آب بدون مشکل از داخل دستگاه عبور نماید و به قسمت خروجی راه پیدا کند.

این پمپ که به جریان برق متصل است، معمولاً طول عمر بالایی دارد و از عملکرد بسیار مطلوبی برخوردار است، اما ممکن است به دلایل مختلفی دچار اشکالات و ایرادات فنی گردد. باتوجه به اینکه فشار لازم جهت به جریان افتادن آب درون فیلتر ممبران توسط این پمپ تأمین می‌گردد، بنابراین می‌توان گفت سلامت و کیفیت آن بر نحوه عملکر دستگاه تأثیر می‌گذارد. چراکه درصورت پایین بودن فشار از حد مجاز، دستگاه تصفیه آب خانگی عملکرد مطلوبی نخواهد داشت. همکاران ما در گروه تصفیه آب پرشیا در این مطلب قصد دارند تا به بیان علائم خرابی این پمپ بپردازند و درخصوص خرید پمپ Headon اصل نکات مهمی به شما ارئه دهند، پس لطفاً تا پایان همراه ما باشید.

 

 

عملکر Headon pump

همانطور که گفتیم پمپ Headon مهمترین قطعه برقی دستگاه تصفیه آب محسوب می‌شود و وظیفه دارد آب را با قدرت بالا به سمت فیلتر ممبران انتقال دهد. بهترین پمپ موجود در بازار، پمپ هیدون تایوانی به‌شمار می‌آید؛ این محصول 24 ولت دارد و قادر است حداکثر فشاری معادل 130 PSI ایجاد نماید. از آنجایی که فیلتر ممبران در فشار 50 PSI بهترین عملکرد را از خود نشان می‌دهد، می‌توان گفت پمپ Headon تایوانی محصولی با عملکرد بسیار خوب به‌حساب می‌آید. درصورتی که فشار تأمین شده از سوی پمپ از 50 PSI پایین‌تر رود، دستگاه تصفیه بازدهی مثبتی نخواهد داشت. لازم به ذکر است، پمپ تصفیه آب خانگی از نوع دیافراگمی و مانند کمپرسور کولرهای گازی و یخچال عمل می‌کند و با متراکم کردن آب فشار لازم را تولید می‌نماید. 

 عوامل مؤثر بر کیفیت پمپ Headon pump

در قسمت‌های قبل گفتیم کیفیت پمپ Headon بر نوع عملکرد دستگاه تأثیر مستقیم می‌گذارد؛ چراکه اگر پمپ نتواند فشار لازم را برای فیلتر ممبران فراهم کند کل عملکرد سیستم تصفیه آب اسمز معکوس با اختلال روبه‌رو می‌گردد. پمپ Headon تایوانی موجود در بازار از بهترین و باکیفیت‌ترین پمپ‌هایی است که می‌توان جهت نصب بر روی دستگاه تصفیه اسمز معکوس استفاده کرد. در بازار قطعات تصفیه آب، پمپ‌های مختلفی به فروش می‌رسد که ظاهری شبیه به هم دارند اما ازلحاظ کیفیت با یکدیگر متفاوت هستند. میزان مرغوبیت این محصول نه‌تنها بر کیفیت آب خروجی تأثر می‌گذارد، بلکه بر طول‌ عمر دیگر قطعات نیز تأثیر بالایی دارد. عواملی که بر میزان مرغوبیت و کیفیت این پمپ تأثیرگذار هستند عبارتند از:

  • وزن پمپ
  • کیفیت متریال اولیهف این مواد ممکن است فلزی یا پلاستیکی باشد.
  • حجم سیم‌پیچ داخل پمپ

علائم خرابی Headon pump

بعد از خرید تصفیه آب خانگی، اهمیت به تعویض فیلترها و پمپ دستگاه بسیار مهم است؛ چراکه عدم توجه به این موضوع می‌تواند به دستگاه تصفیه آسیب وارد آورد و شما متحمل پرداخت هزینه‌های بالایی شوید. بنابراین بهتر است در زمان خرابی پمپ Headon یا پایان عمر مفید هرکدام از فیلترها نسبت به خرید و تعویض قطعات جدیت داشته باشید تا عملکرد و بازدهی دستگاه تصفیه را در حد مطلوب حفظ نمایید. فیلتر تصفیه آب خانگی عمر مشخصی دارد که باتوجه به آن می‌توان جهت خرید فیلتر جدید اقدام کرد. اما پمپ دستگاه تصفیه تا زمانی که به کار خود ادامه می‌دهد و علائم خرابی را نشن نداده است، قابلیت استفاده را دارد. حال بهتر است با علائم خرابی این محصول آشنا شوید تا در زمان بروز بهترین اقدام را انجام دهید.

  • کاهش فشار آب خروجی، درحالی که فیلترها سالم باشند.
  • خاموشی خودبه‌خودی پمپ، یا عدم توانایی تأمین فشار لازم جهت پمپ نمودن آب.
  • بلوکه شدن آب یا قطع کامل جریان آب.
  • هواگیری فیلترها در فاصله مانی بسیار کوتاه، که به دلیل از کار افتادگی فیلترها اتفاق می‌افتد. زمانی که تغییرات فشار آب زیاد باشد، فیلترها و هوزینگ دچار افت فشار می‌گردد و هوا داخل آن‌ها حبس می‌شود.
  • سوختگی پمپ، یا آسیب به قطعات داخلی و سیم‌پیچی قطعات.

کلام آخر

در هر دستگاه تصفیه آب قطعات مختلف در کنار فیلترهای تصفیه آب عملکرد مثبت یا منفی دستگاه را تشکیل می‎دهند. باتوجه به اینکه هدف از خرید دستگاه تصفیه خانگی، ایجاد آبی سالم و خالص و حفظ بدن از تمام آلودگی‌ها و انواع بیماری‌ها است، پس لازم است نسبت به نحوه عملکرد قطعات و زمان مناسب تعویض آن‌ها اطلاعات کافی داشته باشیم. در دفترچه راهنمای هر دستگاه تصفیه، طول عمر مفید هرکدام از فیلترها درج شده است، همچنین تکنیسین در زمان نصب دستگاه اطلاعات لازم جهت تعویض به موقع فیلترها را به شما بیان می‌نماید. اما درخصوص تعویض پمپ هیدون در هیچکدام از دستگاه‌های تصفیه زمان مشخصی عنوان نشده است، این به این معنا است که پمپ دستگاه تا زمانی که عملکرد مثبت و صحیحی دارد قابل استفاده است.  

پس درصورتی که یک دستگاه تصفیه خانگی دارید به علائمی که در این مطلب به آن‌ها اشاره شد توجه داشته باشید و درصورت مشاهده هرکدام نسبت به تعویض پمپ Headon دستگاهتان اقدام نمایید. شما می‌توانید پمپ هیدون تایوانی اصل را که در نوع خود بهترین کیفیت را داراست از مجموعه تصفیه پرشیا تهیه نمایید. جهت ثبت سفارش می‌توانید به وب‌سایت گروه پرشیا به آدرس www.ropersia.ir مراجعه و یا با شماره تلفن 02126458929 با همکاران این مجموعه در تماس باشید.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *