مقالات

دستگاه تصفیه آب نیمه صنعتی

دستگاه تصفیه آب نیمه صنعتی، مزین دستگاه تصفیه آب اکولایف

دستگاه تصفیه آب نیمه صنعتی

دستگاه تصفیه آب نیمه صنعتی چه کاربردی دارد؟ و در چه مکان هایی استفاده میشود؟

اماکنی مانند رستوران‌ها، هتل‌ها، بیمارستان‌ها و… جهت تصفیه آب لوله‌کشی و به‌دست آوردن آبی گوارا و سالم به دستگاه تصفیه آب نیاز دارند.

این دستگاه که می‌تواند املاح مضر، مواد سمی، باکتری‌ها، ویروس‌ها و دیگر آلاینده‌ها را از آب لوله‌کشی حذف نماید از فیلترهای مختلفی تشکیل شده است و ظرفیتی بین 100 تا 800 گالن در روز می‌تواند آب را تصفیه نماید.

باتوجه به اینکه حجم آب خروجی از دستگاه تصفیه بسیار بیشتر از تصفیه آب خانگی است، می‌توان نتیجه گرفت این دستگاه نسبت به دستگاه خانگی تفاوت‌های ساختاری دارد و درنتیجه با قیمت بالاتری در بازار عرضه شده است.

همکاران ما در مجموعه Ropersia قصد دارند در این مطلب به بررسی مشخصات و نحوه عملکرد دستگاه‌ تصفیه  بپردازند، پس لطفاً ما را تا پایان همراهی بفرمایید.

فیلتر دستگاه تصفیه آب اکولایف مدل اکونومی

چگونگی ساختار و عملکرد دستگاه 

در برخی اماکن عمومی به دلیل نیاز به حجم بالای آب تصفیه شده لازم است دستگاه نیمه صنعتی جهت پاک و گوارا نمودن آب نصب و استفاده گردد. این دستگاه از لحاظ ساختاری به فیلترهای ممبران مجهز است و می‌توان گفت عملکرد کلی فیلتراسیون در آن تا حد زیادی به این نوع فیلترها بستگی دارد.

در مکانیزم تصفیه آب توسط این دستگاه، آب توسط پمپ به سمت فیلتر ممبران اسمز معکوس پمپاژ می‌گردد و سپس از روزنه‌های بسیار ریز ممبران عبور می‌نماید. در این مرحله بسیاری از ذرات ریز و آلاینده‌های موجود در آب فیلتر می‌گردند.

دستگاه‌های نیمه صنعتی باتوجه به ظرفیت تصفیه آب روزانه در انواع مختلفی در بازار موجود هستند که هرکدام از نظر ویژگی‌ و ساختار درونی با دیگری متفاوت است؛ به‌همین علت می‌توان گفت عملکرد هر دستگاه با نمونه‌های مشابه آن نیز متفاوت است.

مهمترین قطعاتی که در ساختار داخلی دستگاه تصفیه آب مورد استفاده قرار می‌گیرند شامل فیلترهای پیش تصفیه، فیلترهای ممبران، پمپ نیمه صنعتی و شاسی نیمه صنعتی می‌شود.

باتوجه به اینکه فیلترهای ممبران عملکرد بسیار دقیق و کندی جهت فیلتراسیون آب دارند، استفاده از مخزن برای دسترسی سریع به آب تصفیه شده در هرکدام از این اماکن لازم است.

به‌طورکلی دستگاه‌های نیمه صنعتی به دو نوع مخزن ذخیره تیوب‌دار و مخزن ذخیره خلأ مجهز هستند.

خرید دستگاه تصفیه آب نیمه صنعتی

این روزها باتوجه به نوسانات بازار ارز و وجود افراد سودجو، خرید برخی از کالاها مانند دستگاه نیمه صنعتی اصل و استاندارد کمی مشکل است.

ازطرفی باتوجه به تنوع بالای این محصول از لحاظ ظرفیت بهتر است جهت خرید یکی از آن‌ها به مراجع معتبر و فروشندگان مطرحی مانند مجموعه Ropersia مراجعه نمایید.

خرید شما از این مجموعه با اطمینان کامل انجام خواهد شد، چراکه تمام دستگاه‌های نیمه صنعتی عرضه شده توسط Ropersia از استاندادهای لازم برخوردار است و تمام قطعات به‌کار رفته در آن‌ها نیز همگی اصل و اورجینال هستند.

به‌طورکلی بهتر است شما در زمان خرید یک دستگاه نیمه صنعتی فاکتورهای مشخصی را درنظر داشته باشید که مهمترین آن‌ها عبارتند از:

  • توجه به برند و سطح کیفی دستگاه: هرچه قطعات به‌کار رفته در دستگاه از لحاظ استاندارد در موقعیت مناسبی قرار داشته باشند، کیفیت آب خروجی از آن نیز سالم‌تر و بهتر خواهد بود.
  • دستگاه نیمه صنعتی با ظرفیت 200 گالن: این دستگاه در طول شبانه روز می‌تواند 800 لیتر آب را تصفیه نماید و به دو عدد فیلتر ممبران 100 گالن اسمز مجهز است.
  • دستگاه نیمه صنعتی با ظرفیت 400 گالن: این دستگاه توانایی تصفیه 1600 لیتر آب را در طول روز دارد، فیلترهای موجود در این دستگاه شامل 4 فیلتر ممبران اسمز معکوس است که ظرفیتی معادل 100 گالن دارند.
  • دستگاه نیمه نعتی با ظرفیت 800 گالن: در این دستگاه 2 فیلتر ممبران 400 گالنی وجود دارد و می‌تواند در طول شبانه روز 3000 لیتر آب ار تصفیه نماید.
  • دستگاه نیمه صنعتی با ظرفیت بالا: این دستگاه‌ها با ظرفیت معادل 1600 و 2000 لیتر طراحی و تولید شده‌اند، ساختار، عملکرد و کاربرد این دستگاه‌ها با یکدیگر متفاوت هستند.
  • سطح کیفی و میزان TDS آب: توجه به میزان TDS دستگاه و سطح کیفی آب در زمان خرید بسیار اهمیت دارد چراکه هرچه آب ورودی به دستگاه TDS بالاتری داشته باشد، ناخالصی‌های بیشتری در آب وجود دارد پس مرحله فیلتراسیون باید بهتر و دقیق‌تر انجام شود.

کلام آخر

اهمیت نوشیدن آب سالم و گوارا بر هیچکس پوشیده نیست، به‌همین علت در برخی اماکن عمومی برای رفاه حال مراجعین و سلامت جسمی آن‌ها دستگاه تصفیه آب نیمه صنعتی نصب می‌گردد.

این دستگاه‌ها در انواع مختلف با ظرفیت‌های متفاوتی در بازار به فروش می‌رسند. هرچه دستگاه تصفیه باکیفیت‌تر باشد و از قطعات مرغوب و اصل تشکیل شده باشد، کیفیت آب خروجی دستگاه بالاتر می‌رود و درنتیجه قیمت بالاتری نیز دارد.

اگر قصد خرید یک دستگاه تصفیه نیمه صنعتی را دارید ما به شما پیشنهاد می‌کنیم انواع مدل‌های تصفیه آب موجود در شرکت Ropersia را بررسی نمایید و باتوجه به نیاز خود مدل مناسب را انتخاب و خریداری کنید.

تمامی قطعات به‌کار رفته در دستگاه‌های این مجموعه اصل و استاندارد هستند، بنابراین کیفیت آب خروجی آن‌ها بسیار بالا است. جهت کسب اطلاعات بیشتر و انجام مراحل سفارش می‌توانید با همکاران ما در این مجموعه تماس حاصل فرمایید.  

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *