مقالات

انواع دستگاه تصفیه آب

تصفیه آب اکولایف مدل اکوپلاس EcoPlus، انواع دستگاه تصفیه آب، مزیت دستگاه تصفیه آب

انواع دستگاه تصفیه آب

آلودگی‌های موجود در آب شهری و عدم تصفیه مناسب آب از انواع آلاینده‌ها توسط تصفیه آب شهری، سبب شده است تا امروزه در اغلب مکان‌های مسکونی و اداری از دستگاه تصفیه آب جهت خالص‌سازی این مایع حیات استفاده کنند. چراکه استفاده طولانی مدت از آب لوله کشی سبب ایجاد بیماری‌ها و مشکلات فراوانی برای همه خصوصاً کودکان و کهنسالان می‌گردد. بنابراین اغلب افراد با خرید دستگاه تصفیه آب، باتوجه به مکان زندگی یا محل کارشان، آب بهداشتی و سالمی در اختیار خواهند داشت. ما در این مطلب قصد داریم با انواع دستگاه تصفیه آب که توسط گروه تجاری ropersia وارد و به فروش می‌رسد آشنا شویم، پس تا پایان همراه ما باشید.

چرا آب آشامیدنی باید تصفیه شود؟

آب تصفیه نشده حاوی املاح معدنی بسیاری است که سلامت انسان را به خطر می‌اندازد، ازطرفی در تصفیه خانه‌های شهری مقدار زیادی کلر و مواد ضدعفونی که حاوی مواد شیمیایی است برای ازبین بردن باکتری‌ها و ویروس‌ها به آب اضافه می‌گردد. همین مواد شیمیایی و کلر همراه میکروارگانیسم‌ها و املاح اضافی در آب تصفیه شد باقی می‌مانند که برای سلامتی بدن سمی و مضر شناخته شده‌اند. از دیگر مشکلاتی که املاح اضافی برای بدن به همراه دارد می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • آسیب به سیستم گوارشی، مو و پوست و ایجاد سنگ کلیه
  • بالا رفتن کشش سطحی آب که سبب کاهش عملکرد آب در ازبین بردن آلودگی‌ها و چربی‌ها می‌گردد.
  • ایجاد رسوب و گرفتگی در لوله‌کشی و اتصالات

انواع دستگاه تصفیه آب

امروزه در اغلب مراکز فروش دستگاه تصفیه آب، مدل‌ها و مارک‌های متفاوتی به فروش می‌رسند که هرکدام کارایی و کاربرد مختلفی دارد. برخی از مدل‌ها آب را بیشتر درگیر می‌کند و تا حد بسیار بالایی سلامت آب را ایجاد می‌نماید و برخی کمتر. مسلماً برای خرید دستگاه تصفیه آب باید نکات قابل توجهی را درنظر داشت تا مناسب‌ترین انتخاب و خرید را انجام داد. به‌طورکلی دستگاه‌های تصفیه آب در سه نوع دستگاه‌های تصفیه خانگی، دستگاه‌های تصفیه نیمه‌ صنعتی و دستگاه‌های صنعتی طبقه‌بندی می‌شوند. تمام انواع مدل‌های این دستگاه‌ها در فروشگاه ropersia موجود هستند و به مشتریان عزیز عرضه می‌گردد. در ادامه به معرفی دستگاه‌ تصفیه آب خانگی، ویژگی‌ها و کاربرد آن می‌پردازیم؛ بهتر است به نکات بیان شده دقت نمایید تا خرید خوبی را تجربه کنید.

دستگاه‌های تصفیه آب خانگی

دستگاه‌های تصفیه آب خانگی شامل مجموعه‌ای از تجهیزات هستند که درون یک پکیج قرار گرفته‌اند و با استفاده از روش «اسمز معکوس» آلاینده‌ها، املاح و آلودگی‌های موجود در آب را ازبین می‌برند. هرکدام از مدل‌ها این دستگاه‌های خانگی با استفاده از تعداد فیلترهای مشخصی کار می‌کنند و درنهایت آب را با بالاترین سطح استاندارد آماده نوشیدن می‌کنند. انواع دستگاه‌های تصفیه آب خانگی ارائه شده توسط ropersia شامل مدل‌های «تصفیه آب اکولایف اینلاین مدل plus»، «تصفیه آب اولایف مدل اکوپلاس Eco plus»، «تصفیه آب اکولایف مدل اکونومی «Economy» و «تصفیه آب اکولایف مدل پریمیوم premium» می‌شود. طرز کار دستگاه‌های تصفیه آب خانگی باتوجه به تعداد فیلترها متفاوت است، اما به‌طورکلی این دستگاه‌ها طبق مراحلی که در ادامه به آن‌ها اشاره می‌کنیم، آلودگی‌های موجود در آب را برطرف می‌نمایند:

  • آب آلوده و دارای املاح وارد دستگاه می‌شود.
  • آب از فیلتر اول (فیلتر پلی پیلن pp) عبور می‌کند تا ذرات معلق بزرگ آن مانند گل‎ولای، شن، ماسه و… از آب جدا شوند.
  • در این مرحله کلر و موادی که برای گندزدایی در تصفیه خانه‌های شهری به آب اضافه شده است توسط فیلترهای گرانولی کربن اکتیو ازبین می‌روند.
  • در مرحله بعدی کربن اکتیو با اندازه و ابعاد بزرگ‌تر در فیلتر بعدی استفاده می‌گردد تا بو و طعم آب بهبود پیدا کند.
  • در این مرحله آب از غشای نیمه تراوا عبور می‌کند، این غشاء که از فیلترهای ممبرن تشکیل شده است، کمک می‌کند تا بسیاری از یون‌ها و املاح آب امکان عبور از فیلتر را پیدا نکنند و کیفیت آب تاحد بالایی حفظ گردد.
  • در مرحله بعد به جهت ازبین بردن بو و افزایش شفافیت آب، آب از فیلترهای کربن خطی عبور می‌کند.
  • فیلتر مرحله ششم که فیلتر مینرال نام دارد املاح معدنی مورد نیاز را به آب اضافه می‌کند.
  • در مرحله بعد به جهت بهبود ph آب و خاصیت قلیایی آن، آب از فیلترهای آلکالین عبور می‌کند تا خاصیت اسیدی آب کاهش یابد و از بروز سرطان یا بیماری‌های متعدد جلوگیری شود.
  • در مرحله پایانی با استفاده از اشعه uv آب آشامیدنی ضدعفونی و گندزدایی می‌شود و سطح سلامت و کیفیت آن تا حد بسیار بالایی افزایش می‌یابد.

دستگاه‌های تصفیه آب صنعتی و نیمه صنعتی چه کاربردی دارند؟

دستگاه‌های تصفیه آب صنعتی با کاهش سختی، مواد آلی، میکروارگانیسم‌ها و شوری آب بیش از 95 درصد از آلودگی‌های موجود در آب را ازبین می‌برند. در دستگاه‌های تصفیه آب صنعتی روزنه‌هایی کم‌تر از یک نانومتر وجود دارد که به حذف نمک‌های محلول، میکروارگانیسم‌ها، مواد آلی و کلوییدی آب کمک می‌کند. ازطرفی استفاده از منابع آب ذخیره مانند دریاها که همیشه دغدغه دولت‌ها بوده است، با استفاده از انواع دستگاه‌ تصفیه آب صنعتی میسر می‌گردد. در میان تمام روش‌های خالص‌سازی آب دریا، 65 درصد از فرایند اسمز معکوس برای شیرین کردن آب استفاده می‌گردد.

در دستگاه‌های تصفیه آب صنعتی با بهره‌گیری از تکنولوژی غشایی برای تأمین آب نوشیدنی استفاده می‌گردد. در این دستگاه‌ها از فشار بالا برای غلبه بر فشار اسمزی آب استفاده می‌کنند و به جهت تأمین این فشار از پمپ‌های فشار قوی استفاده می‌کنند. اعمال فشار بالا سبب می‌شود آب شیرین از یک سمت و آب شور از سمت دیگر دستگاه خارج گردد.

کلام آخر

وجود آلودگی‌ها و آلاینده‌های خطرناک و سمی در آب لوله کشی شهری سبب شده است تا افراد به جهت سالم‌سازی و تصفیه آب از انواع دستگاه تصفیه آب خانگی استفاده کنند. همچنین تصفیه منابع ذخیره آب در سطح کشور کمک بزرگی به کمبود آب خواهد کرد. از این رو گروه صنعتی ropersia اقدام به واردات انواع دستگاه‌های تصفیه آب خانگی و صنعتی نموده است. شما با خرید یک دستگاه تصفیه آب خانگی می‌توانید آبی سالم و پاک برای نوشیدن خود داشته باشید. این شرکت تمام کالاهای خود را همراه با ضمانت اصل بودن و گارانتی به مشتریان گرامی عرضه می‌نماید.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *