مقالات

فیلتر اینفرارد یا اکسیژن ساز

فیلتر اینفرارد یا اکسیژن ساز

فیلتر اینفرارد یا اکسیژن ساز چه کاری انجام می دهد؟

فیلتر اینفرارد یا اکسیژن ساز در دستگاه تصفیه آب چه کاری انجام میدهد؟

اینفرارد یا اشعه مادون قرمز، یکی از اشعه‌های غیرقابل رؤیت نور خورشید است که تأثیر قابل توجهی در رشد و نمو گیاهان و زندگی انسان دارد. با پیشرفت علم و تکنولوژی، سازندگان دستگاه تصفیه آب خانگی از این قابلیت در ساخت دستگاه‌های تصفیه آب استفاده کرده‌اند و با به‌کار بردن فیلترهای اینفراد میزان اکسیژن در آب تصفیه شده را افزایش داده‌اند. این فیلتر با حذف ناخالصی‌ها، کاهش میزان سختی آب و ایجاد فضایی اکسیژنه برای مولکول‌های آب کیفیت آب مصرفی را افزایش می‌دهد. این محصول که توسط گروه تصفیه آب پرشیا به مشتریان گرامی عرضه می‌گردد، نحوه عملکرد مشخصی دارد که در ادامه مورد بررسی قرار خواهد گرفت.

فیلتر اینفرارد یا اکسیژن ساز

نحوه عملکرد فیلتر اکسیژن ساز

بسیاری از پرتوهای گسترده از  نور خورشید را ما نمی‌بینیم، یکی از مهمترین آنها نور فروسرخ یا مادون قرمز است، پرتو فروسرخ در حیات بسیاری از میکروارگانیسم‌ها نقش بسیار مهمی دارد. فیلتر اینفرارد با استفاده از مواد بیوسرامیکی مانند سیلیکا اکسید و اکسید آلمینیوم که درون خود دارد، قادر است تا عملکرد مشابه نور پرتوهای فروسرخ یا مادون قرمز را ایجاد کند. در پرتو فروسرخ نوری با طول موج 8 تا 12 میکرون ساطع خواهد شد و این پرتوها قادر به شکست مولکول‌های آب هستند، در نتیجه این فرآیند مولکول‌های آب به یون هیدروژن و هیدروکسید تبدیل می‌شوند، در اینجاست که ما اکسیژن اضافه در آب داریم.

اکسیژن بدست آمده بعداز نفوذ آب به بافت‌های بدن و اندام‌های ما باعث اکسیژن رسانی مطلوب‌تر به بدن و حالت انرژی‌زایی می‌شود. آب دارای اکسیژن، باعث شفافیت پوست و همچنین باعث جذب بالاتر اکسیژن در خون و افزایش سیستم ایمنی بدن نیز خواهد شد. فیلتر اکسیژن ساز باعث افزایش متابولیسم بدن و حتی در برخی مقالات گفته شده که باعث افزایش سوخت و ساز و لاغری هم خواهد شد. در فیلتر اینفرارد برخلاف فیلتر فرابنفش از هیچ اشعه مصنوعی استفاده نمی‌شود و معمولاً این فیلتر در مرحله نهایی در دستگاه تصفیه آب استفاده می‌گردد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *